Загальна мета курсу – навчити студентів спілкуватись англійською мовою в межах визначеної тематики, сформувати навички і вміння з усіх видів мовленнєвої діяльності, поглибити вже набуті знання з англійської мови для їхнього подальшого удосконалення з урахуванням професійного напрямку студентів, потреб та інтересів. Поряд з цим, навчання іноземної мови у вищому закладі освіти має забезпечити реалізацію практичних, освітніх, розвивальних та виховних цілей.
Практична мета навчання полягає в тому, щоб навчити студентів спілкуватися англійською мовою в усній та письмовій формах, що забезпечать уміння ефективно і гнучко використовувати іноземну мову в різноманітних ситуаціях соціального, навчально-академічного та професійного спілкування.
Професійна мета: формувати у студентів професійну компетенцію шляхом ознайомлення їх з різними методами і прийомами навчання іноземної мови та залучення до виконання професійно орієнтованих завдань.
Розвивальна мета: формувати у студентів позитивне ставлення до оволодіння як мовою, так і культурою англомовного світу.
Виховна мета: розвивати у студентів почуття самосвідомості; вміння міжособистісного спілкування, які необхідні для повноцінного функціонування як у навчальному середовищі, так і за його межами, що сприяє формуванню їх світогляду та ціннісних орієнтацій, розвитку мислення, пам'яті, уяви.
Найважливішими лінгво-дидактичними принципами програми є:
- взаємозв’язок і взаємозалежність мовленнєвої діяльності;
- опора на наочність;
- стимулювання самостійної роботи студентів;
- функціонально-тематичний відбір навчальних матеріалів;
переважна роль тестових завдань.
Основними завданнями курсу є:
- консолідувати, відновити і розширити знання студентів, забезпечуючи їх специфічними завданнями, які будуть на екзамені;
- відпрацювати всі важливі функції граматики, лексики та навичок спілкування;
- крок за кроком ознайомити студентів з стратегіями та технікою проведення заліку;
- тренувати та відпрацювати завдання, які будуть на заліку;
- навчити правильно розподіляти час відведений для заліку.
Студенти університету повинні оволодіти такими вміннями:
- ефективно і гнучко використовувати англійську мову в різноманітних ситуаціях соціального, навчально-академічного та професійного спілкування;
- володіти всіма чотирма видами мовленнєвої діяльності на відповідному рівні у різноманітних ситуаціях мовлення;
- засвоїти синтаксичні, семантичні та фонетичні правила і закономірності англійської мови;
- розуміти різноманітні складні тексти великого обсягу і розкривати імпліцитну інформацію, що міститься в них;
- висловлюватися вільно і спонтанно, не відчуваючи браку мовних засобів для вираження думки;
- висловлюватися з необхідним ступенем деталізованості й тематичної складності, демонструючи вільне володіння прийомами структурної побудови тексту, засобами зв’язності та цілісності на суперсинтаксичному рівні;
- використовувати соціокультурні знання і вміння в іншомовній комунікації;
- застосовувати культурологічну інформацію у професійній діяльності;
- оцінювати й аналізувати власний навчальний досвід та удосконалювати свої навчальні стратегії;
- здійснювати самостійні наукові пошуки та експериментальні дослідження;
- удосконалювати мовленнєву підготовку шляхом використання автентичних англомовних матеріалів;
- оволодіти технікою та стратегією проведення заліку;
- навчитись правильно розподіляти час, відведений для заліку.
- Викладач: Громова Наталія Михайлівна