Навчальний предмет «Аналітичне читання» передбачає розв’язання низки завдань фундаментальної професійної підготовки фахівців, зокрема ґрунтовну мовознавчу підготовку студента, розуміння мови як системи та як динамічної структури, мови як результату низки змін, обумовлених власне мовними чинниками, закладеними у природі самої мови, і також позалінгвальними факторами. Текст як особливий лінгвістичний об’єкт потребує досконального аналізу його стилістичних засобів на усіх мовних рівнях – фонетичному, морфологічному, синтаксичному, лексичному та семантичному. Засоби виразності, що відповідають цим мовним рівням чітко корелюють зі стилістичними прийомами, які сприяють розкриттю авторського задуму, підкріпленню основної ідеї твору, формуванню образів та персонажів, окресленню авторської позиції та орієнтації на читача.